Kenelle
Koulutus sopii sinulle, joka työskentelet myynti- ja/tai markkinointitehtävissä ja haluat syventää osaamistasi. Olet voinut jo suorittaa alan perustutkinnon (merkonomi) tai sinulla on aiempaa työkokemusta yhdeltä tai useammalta tutkinnon osa-alueelta. Tutkinnon suorittaminen edellyttää alalle soveltuvaa työpaikkaa ja -tehtäviä.
Koulutuksen toteutus
Koulutus kestää noin 12 kuukautta ja sisältää 10 koulutuspäivää. Koulutuksia toteutetaan niin verkossa kuin lähitoteutuksina eri paikkakunnilla.
Tutkinnon rakenne
Tutkinto muodostuu yhdestä pakollisesta ja kahdesta valinnaisesta tutkinnon osasta.
Pakollinen tutkinnon osa
- Lähiesimiehenä toimiminen
Valinnaiset tutkinnon osat I
- Markkinointiviestinnän toimeksianto
- Myynnin ja asiakaspalvelun suunnittelu ja toteuttaminen
Valinnaiset tutkinnon osat II
- Asiakashankinta
- Asiakaskokemuksen kehittäminen ja palvelumuotoilu
- Projektinhallinta
- Ratkaisumyynti
- Tapahtumatuotanto
- Tilan ja esillepanon visuaalinen suunnittelu ja toteutus
- Tuoteryhmätyöskentely
- Toisen osaamisalan tutkinnon osa
- Tutkinnon osa tai osat toisesta ammatillisesta perustutkinnosta, ammattitutkinnosta tai erikoisammattitutkinnosta
Tutustu tarkemmin tutkinnon perusteisiin:
https://eperusteet.opintopolku.fi/#/fi/ammattitutkinto/4540525/tiedot
Tutkinnon suorittaminen
Tutkinnon suorittamiseksi osoitat ammattitaitosi ja osaamisesi myynnin ja/tai markkinoinnin käytännön työtehtävissä. Dokumentoit toimintaasi sovitusti ja osoitat osaamisesi tutkinnon osakohtaisissa näyttökeskusteluissa.
Opiskelijamaksu
Löydät opiskelijamaksun tiedot hakeutumislinkistä.
Voit selvittää mahdollisuutesi suorittaa tutkinto oppisopimuksella ottamalla yhteyttä lähimpään oppisopimustoimistoon. Hae lähin oppisopimustoimisto tästä.
Lisätietoja
typa@novida.fi
Liiketoiminnan ammattitutkinnosta saat käytännön työkaluja ja osaamista oman myyntityösi kehittämiseen. Opit tunnistamaan myyntiprosessin eri vaiheet ja kohdistamaan myyntityötäsi eri asiakasryhmiin. Koulutuksen jälkeen osaat suunnitella, toteuttaa ja seurata eri toimenpiteiden tuloksellisuutta ja kehittää asiakaskokemusta.